Den inspirerte

blog, livet

Kunsten lever inni meg. Jeg har visst det lenge, flere år. Og det har gått i bølger hva jeg har gjort med den. Hvordan jeg har forholdt meg til det. At det foregår så mye her inne. Det er ikke så lett å få den ut, den er en rabbagast! Vil ikke temmes. Og er utømmelig, ustoppelig. Å få den på papir, få den tegnet eller malt eller sydd eller skrevet eller fanget, det er ikke alltid det funker sånn for meg. Burde sunget mer, filmet mer, ryddet opp i alle de tusenvis av bildene jeg har tatt for å gjøre plass til flere, tenker jeg ofte. Bli flinkere til å tegne, lære meg å male, finne mitt uttrykk. Så jeg har egentlig hatt litt dårlig samvittighet for det, følt at jeg har hengt litt etter. Burde gjort mer. Burde laget flere ting. Burde, burde, burde. Skulle jeg vært noe annet? Mer produktiv, disiplinert, organisert? For å ikke kveles, dø uten å ha Gjort Noe.

Men vent. Mmmm, mmmm. Det er egentlig ganske deilig å ha den der. Jeg kjenner den, kunsten, inspirasjonen, i hoftene, i ryggen, i overarmene. Boblende, kriblende, gnistrende. Som varme og kalde gys. I nakken, i hodet. Beina. Storetåa. Lilletåa. I hjertet. Som en sol. Den tar pusten fra meg, med sin intensitet, får meg til å trekke pusten dypere neste gang, se tydeligere, bevege meg mer. Det er guddommelig å føle seg inspirert.

Jeg er den inspirerte. Jeg føler meg dyppet og marinert i en sterk og styrkende inspirasjonsmarinade laget av nysgjerrighet og mot og fandenivoldskhet. Og latter. Jeg er NOK. Jeg føler at jeg ligger og lyser i mørket når jeg har lagt meg. Og når jeg våkner om morgenen slår jeg øynene opp og tenker: WOW!

3 thoughts on “Den inspirerte

    1. Takk! 🙂 Det er ikke noe jeg er i hele tiden. Men det er en spennende prosess. Å finne ut at vi har alt vi trenger, inni oss. At alt som vi drømmer om, er her allerede. Alle de følelsene vi ønsker å ha, er tilgjengelige for oss.

Legg igjen en kommentar

